Jaha, så var det lovet över

Hejhopp!
 
Nu är vi tillbaks efter lovet, som kom precis när det behövdes som mest. Hur lyckas de lägga det så rätt varje år? Slår vad om att det inte bara jag som tänker; nu ska jag ändra mitt liv, göra alllla mina läxor, bli en bra människa, träna varje dag och hinna vara social och blablabla. Eller hur! Det var över rysligt fort. Fortsätter det i den här takten så är det ju premiär snart... hjälp.
 
Apropå det! Vi har äntligen fått ett premiärdatum (räknare ska snart upp på bloggen vettni) nämligen...
 
 
 
...7:e Februari! Eller 6:e om man ska vara petig, för då är det nämligen smygpremiär :)
 
 
Igår (Onsdag) hade vi sångrep, då vi gick igenom ett par låtar i första akten och främst fokuserade på stämmor och körer. Det är gaaaanska mycket! Musiken i den här musikalen är (om jag får säga det själv) briljant skriven, den är humoristisk i sig och varje låt passar löjligt bra i just sitt sammanhang. Men den är också svårspelad och bitvis mer svårsjungen än vad man kan tro. Det hoppar hit och dit i tonart och tempo, taktart och sångstil. Men vad gör det när det är så kul? ;)
 
Haha! I noterna kan det stå anvisningar (för hur det ska spelas/sjungas) som "Krupa, baby", "Po*n guitar and po*n bass", "Disco!" och "Dreamgirls on stereoids". Det gör ju bara allt ännu mysigare! 
 
 
 
 
Pms i noterna! Jajjamen! 
 
 
KRAMAR OCH KÄRLEK
/Izabella

Kommentarer

Här får man gärna lämna en liten kommentar om man vill!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en URL/Bloggadress?

Och... varsågod att kommentera!

Trackback
RSS 2.0